bloggfarmor tycker att människor ska vara ärliga

Varför är det så svårt, att säga rakt ut till den man pratar om istället , då har ju vederbörande iallafall en rimlig  chans till att förklara sig.
Nej, då går man hellre bakom ryggen och  snackar skit, varför gör dom så ?? 
Det är väl det som kallas kärringprat, eller ??? 
Det är ju tur att inte alla är sådana, för då skulle man tappa lusten för det mesta.

Men jag kommer att ställa dom det gäller mot väggen, hur jobbigt det än känns, men jag tror att man ska rensa luften, istället för att gå runt och må dåligt och känna sig arg , ledsen och frustrerad, då gör man inte heller nåt  arbete..

Men nu till något som är mycket roligare. Våren är verkligen på gång, solen skiner och den börjar bli varm , smekande och go , och tränger sig in på bara skinnet och tinar upp både frusna själar och stela kroppar.

Det är så fantastiskt att höra alla småfåglar som sjunger sina ljuva serenader ute bland träden.  Nu får man en jättestor belöning, för att man matat dom hela vintern, tittat på dom, när dom pickat i sig solrosfrö och talgbollar. och fyllt på så fort det har tagit slut.
Nu tackar fåglarna oss, genom att sjunga och kvittra dagarna i ända, då känner man verkligen att  man lever och att det någonstans,  inom en inte alltför lång framtid finns en härlig , varm vår o sommar, att frottera sig i och njuta av, men också för att samla energi, att fylla på våra kroppar med kraft, för att klara av nästkommande höst och vinter. 

Ikväll ska jag på ett reseinformationsmöte.  Jag ska tillsammans med mina föreningskompisar åka till Ungern på rekreationsresa , vi som är reumatiker, njuter nog kanske lite extra av alla mysiga behandlingar som ingår i resans pris. Det ska bli ljuvligt.
Det är avkoppling, som heter duga.
Att få bli omhändertagen och inte behöva  tänka  själv. Det kallar jag semester.
Idag tror jag att jag ska klä mig i kjol och ta en av mina stickade fina västar över jumpern, jag tar nog den röda idag, den stämmer väl  överens med den allra första riktiga vårdagen, ja. såfår det bli.
Ut nu och ta  vara på den underbart vackra dagen, det är några timmar kvar till det blir mörkt.
Jag ska ta in min tvätt, som jag har torkat ute för första gången i år. Ha det gott. Kram Gullabritta

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0