Vilken pärs för Farmor/Mormor

Ja, det var verkligen en pärs. Det var längesedan jag var så himla dålig. Drabbades av vinterkräksjukan och jag har inte haft den sedan mina egna barn var små och det är ju som ni vet super-duper länge sedan.
Spydde konstant sedan fredag eftermiddag och höll på till i går morse vid halvsju.
Hela kroppen är helt slut. Nu känns det  tydligt , att man inte är 20 år precis längre, så det var ju ännu en besvikelse, jag som kanske trodde.........eller ??!!
Nej då, det är ingen fara alls, jag vet min ålder och trivs faktiskt  rätt bra med den , dessutom...
Jag försökte bara vara lite rolig.
Idag är jag iallafall på benen, men det är inte så där värst mycket mer, kan jag säga. Försöker att bädda rent i sängarna och städa av lite, för det är iallafall helt klart, att det behövs.
Det syns när den ansvariga för hem och hus blir sjuk, då ramlar halva huset nästan ihop. Jag är ju från den generationen som inte har haft förstånd att kräva lika mycket av den äkta hälften, så då får jag ta konsekvenserna av det. också.
Denna gången har vi varit sjuka samtidigt , så jag kan ju inte anklaga honom för bristande engagemang precis, även om jag tycker att jag var ett snäpp sjukare än han var, men det var ändå jag som tände i pannan, hämtade blåbärsdricka och vatten, svarade i telefonen, släppte ut och in vovven och spydde mellan gärningarna..., så visst kan jag med gott.samvete få gnälla lite, eller vad säger ni ?? 
Han är ju ändå rätt bra i vanliga fall, det kunde ju varit mycket värre.......men............ 
och vi känner ju varandra väldigt bra efter 43 år tillsammans och det gäller ju att ta det onda med det goda....för oss båda
faktiskt och det tror jag mig veta att vi gör.
Nu ska jag försöka att fortsätta med min rengöring , så huset blir någorlunda fräscht igen.
Ha det bra tills nästa gång vi hörs     Kram Gullabritta

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0