Till alla goa människor som skriver på min blogg..

Fick ett inlägg från Denise idag, och du verkar vara en fin och omtänksam tjej.
Vad kul att du lär upp  din mamma inom datavärlden, du kanske skulle försöka med mormor också, man vet aldrig...skam kan ladda och hon kanske skulle bli en fena på att blogga, det är aldrig för sent att lära sig.
Det skulle väl vara en prestation av dig , om du lyckades med det., 
Då kanske  jag som bloggmormor/farmor  skulle få stenhård konkurrens, det hade väl vart nåt  ?? eller  ha  ha ..

Jag är ju långt ifrån expert på det här området, men det jag kan, tycker jag är så himla roligt och jag lär mig lite nytt varje dag. Tack för att du vill hjälpa till med min bloggsida, jag tar självfallet emot all hjälp jag kan få, så tack Denise, du är en ängel., har skickat ett mail till din mailbox..

Dagmar, du är ju också en pärla som följer min blogg varje dag, det gillar jag.
Jag tycker Daggan, att du också ska ta och skriva eller blogga om ditt liv, alla har ju en historia att berätta och alla är väl intressanta på olika sätt och unika., ingen är ju den andra lik.
Du frågade om det är barnets känslor jag känner när jag skriver om min barndom, det är nog blandat, men det känns som jag rent mentalt kan återgå till just den händelsen jag skriver om och att jag också upplever dom känslor som jag hade just då.
 Men det är klart att jag förmodligen hade beskrivit det , på ett annat sätt , om någon hade bett mig förklara, då  när jag var barn ,hur det kändes . 
 Jag hade ju inte den förmågan att uttrycka mig och inte heller det ordförrådet som jag har som vuxen, så det är klart att det hade blivit annorlunda.

Måste berätta hur vackert det är utanför mitt fönster i dag.
Grangrenarna är nedtyngda av kritvit snö , himlen är alldeles blå , solen skiner och ger ett lavendelfärgat  skimmer på snön som liggern .
 Hästarna  ser ut att leka med varandra, dom stegrar sig  och liksom vinkar åt varandra , springer  sig trötta ,ser  ystra och lyckliga ut och rullar sina muskulösa kroppar , runt , runt  i snön och ser ut att njuta av den ... kanske första liten aning-känslan av att det inom snar framtid är en sprudlande vår på väg.
Jag var ute med min hund Saida lite senare och faktum är att alla talgoxar och andta småfåglar som vi har hållt på att mata hela vintern, tackade för sin mat idag, genom att sjunga härliga långa vårserenader för oss, det är ju inte klokt så jäkla lycklig och upprymd man blir  av känna att ljusare och varmare tider är på G..
Det är en gåva att få vara människa.
Kram på er alla soltörstiga nordbor och ha tålamod.snart är den här......våren !!!!

Kommentarer
Postat av: Dagmar

Tror inte att jag har förmåga att fylla ut en blogg men att våren är på väg ger verkligen en nytändning. Kram

2009-02-10 @ 17:48:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0