Tacksam över vad livet ändå gett !!

Fick en kommentar på ett av mina inlägg, om att jag förhoppningsvis inte tyckte synd om mig själv....
det vill jag direkt kommentera och dementera  !!!!

 Syftet med min blogg är

Att jag naturligtvis vill skriva av mig bara för att en gång för alla ...  lägga alla smärtsamma minnen  bakom   mig,  ..... det är ju inte så att jag går omkring varje dag och lider av ...att jag hade en tuff barndom.... tro inte det !
Men min kropp minns,     och det har gett smärtsamma fysiska symptom  under hela mitt liv, på olika sätt,
och det är inget man styr så enkelt över själv......det är ett hårt arbete att få kroppen i balans igen.......det går.......men det är en kamp....under hela livet.....kommer att skriva om det senare i min blogg............

Det handlar  om information ..............till  alla dom som växt upp under trygga och              
harmoniska förhållanden.

att öka    deras förståelse för utslagna människor......som har det svårt  i samhället .......    och  för barn  o ungdomar  som är utåtagerande.............       det finns alltid  en förklaring.....
Bakgrund som kan vara uppväxt eller något annat.........

Men jag hoppas framförallt att kunna nå ut till unga utsatta människor, som bloggar på min sida...att ge dom lite hopp
.
hur utsatta dom än känner sig.......hur tröstlöst livet än känns.... hur ensamna dom än upplever sig vara....

hur övergivna dom än känner sig.......och hur jävligt livet än  verkar vara............så finns det en ljusare framtid.......
trots att man kanske inte tror det.....

 Men man måste  bestämma sig....  välja väg....... och kämpa...

Jag skriver min blogg och hoppas att alla dessa utsatta ungar ska få någon att identifiera sig med...någon som har varit med om ungefär det samma.....   som kanske kan förstå  ....   som kan hjälpa till att få bitarna på plats ...som kan lyssna...... och  förhoppningsvis  ge dom kraft  till    förändring.........och    till  ett  bättre liv .

Kan jag hjälpa en enda.....så känner jag att det finns en mening med ... att jag viker ut mitt liv...så här öppet på en blogg....som alla kan läsa........

Så nu hoppas jag att alla förstår varför jag gör det här......

Jag kan väl återigen säga att jag är fullkomligt nöjd med mitt liv idag..........kan inte ha det bättre

och jag älskar att leva och njuter av allt .....    som livet har att erbjuda.

Kram på er alla.....och var rädda om varandra.           Gull-Britt












Kommentarer
Postat av: Leia

Ha en fin måndag =)

2009-02-02 @ 13:53:58
URL: http://onlyforever.blogg.se/
Postat av: Dagmar

Är det skamligt att tycka synd om sej själv? Kanske det kan vara nödvändigt för att kunna möta sin smärta, eller?

Åter till din blogg Gullabritta...jag kan förstå hur du tänker och hoppas att du lyckas i din förhoppning att nå ut till den/de som kan känna igen sej och få kraft och förtröstan inför framtiden. Beslutsamhet att bestämma sej, förstå att det är ett tufft jobb, men att det lönar sej att arbeta med/för sej själv.

Kram/Dagmar

2009-02-03 @ 08:22:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0