Förlåten för länge sedan

Tack för kommentarerna, det känns bra att få lite respons på det jag skriver.
 
Men jag upptäcker för varje gång nu som jag skriver att jag ändå har förlåtit min pappa, jag kan                   t.o.m  bli   alldeles   varm i bröstet  när jag tänker på honom , men jag översköljs också av en stor och  tung sorg.....jag upplever att jag känner en stor uppgivenhet .... 
 Det var en tragisk och andefattig  familj. att växa upp i ........men  det  är ju också en megastor tragedi att min pappas liv blev så fattigt....rent känslomässigt.....känner att jag tycker mest synd om honom idag ...faktiskt.....
däremot kan jag känna mig helt maktlös över dom känslor som strömmar fram....när jag tänker på mina bröder......och det gör jag nog nästan alltid.....dom har båda haft ett otroligt tufft liv ....den yngste har det fortfarande jobbigt och har farit illa hela livet......jag försöker att hjälpa till så mycket jag orkar och kan ...........ändå känner jag en skam över att han mår så dåligt ....när jag ändå mår så bra .....att jag kunde fixa mitt eget vuxenliv ... för att jag har en så underbar och solidarisk familj....  som allltid ställer upp för varandra och engagerar sig i oss alla.......det känns liksom inte rättvist
Bär omkring på en känsla av att alltid  känna mig...      otillräcklig....både när det gäller mina syskon, min mamma .....men också i många andra situationer i mitt nuvarande liv.....det är väl en av dom skador som följer med från en tuff uppväxt
Min äldste bror har idag ett hyfsat och välordnat liv.........och min allra högsta önskan  idag i livet är att min yngste bror..ska få uppleva lite livskvalite med ett stort och varmt socialt nätverk runt sig........att han skulle få en bättre sjävkänsla........ att han skulle få ett tillfredsställande liv och kunna uppleva lite familjekänsla med sina egna barn.
Det är en lång väg att gå......men först då skulle mitt liv ...kännas helt komplett.
Nu ska jag gå bort till min nya granne...som håller på att flytta in...och bjuda hennes familj på lite fika....jag har precis tagit ut en sockerkaka ur ugnen.
Ha det så bra alla ni som följer min blogg.....och Tack.       Kram från.......  ändå en väldigt preveligerad Gull-Britt


Kommentarer
Postat av: sussi

Tack för att du delar med dig kram

2009-02-01 @ 12:18:01
URL: http://sussipitkanen.blogg.se/
Postat av: Dagmar

Gullabritta...du är värd allt gott för allt det goda du gör. Du är en hjälte... Kram

2009-02-01 @ 17:34:24
Postat av: Helen

Tack Gull-Britt för att du delar med dig av denna fasansfulla uppväxt. Jag tror att det kan hjälpa många som har varit i samma situation.Du är en pärla. Kram från Lundentjejen Helen

2009-02-01 @ 21:11:34
Postat av: Jsoul

mysig blogg.



tänkte bara tipsa dig om att du kan tjäna pengar

på din blogg. jag gör det och har inte alls en

massa läsare. läs mer om det på detta inlägg :



http://jsoul.blogg.se/2009/january/tjana-pengar-pa-bloggen.html



kram jsoul.

2009-02-01 @ 22:10:25
URL: http://jsoul.blogg.se/
Postat av: Anonym

det hoppas jag med att han får...kram Linda

2009-02-02 @ 13:19:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0