Farmors/ Mormors tack till våra underbara ungdomar

Det är ju för härligt och förtröstansfullt för mänskligheten, att det finns unga , trevliga och alerta människor, som bara rycker in så där...och erbjuder sig att hjälpa till, när det krånglar för en i deras ögon, äldre person.

Tänk att jag, en 60 årig nybloggare, som behöver all hjälp i världen, med det tekniska inom bloggeriet och som har testat och undersökt och själv försökt att hitta olika  lösningarna på, hur man går till väga, plötsligt och utan att be om det , träffar på en ung alla  tiders göteborgstjej, som utan vidare erbjuder sig att hjälpa till.

JaG TRÄFFAR HENNE VIA BLOGGEN, HELT OTROLIGT TUFFT.

Ja, jag blir så himla glad och lycklig och tycker att en helt ny era öppnar sig när jag kommer i kontakt  med sådana fina och härliga ungdomar.. 
Det skrivs oftare om dom unga som inte sköter sig så bra och det händer ju mycket tråkigt varje dag, att man som 60 årig läsare till slut upplever att världen snart går under, det är bara jämmer och elände. 

Nu vet jag naturligtvis att majoriteten av dom alla, är  skötsamma och trevliga , som finns runt  omkring oss, dom allra flesta faktiskt, men varför skriver man så lite  om dom. Lyft fram dom på barrikarderna !!!

Låt dessa ungdomar få ta  en större plats i olika medier och skriv och berätta om  deras olika kvaliteer, det skulle vara roligare att läsa tidningarna då och jag, är faktiskt så " blåögd " så jag tror det skulle ge en nyttig och positiv respons ute i samhället..  
Typ som den loggan som vi har kunnat läsa i olika annonser." Barn gör inte som du säger, dom gör vad du gör.. "  
 
Ungdomar läser bra saker som andra  ungdomar  gör, så sporrar det dom själva att göra  samma saker.
och det tror jag sprider ringar på vattnet och faktskt kan rädda  utsatta  ungdomar som inte har några bra förebilder hemma,
Dom ser, att det finns bra och  möjliga vägar att gå, för att få ett  spännande  och upplyftande liv med bra kvalite och  ett positivt hopp för framtiden.
Det skulle gagna många rotlösa ungdomar och tänk vad mycket Sverige skulle tjäna både mänskligt, socialt  och ekonomiskt på  att ge dessa skötsamma ungdomar lite mer  uppmärksamhet  i media och lyfta fram 
dom och deras kvaliteer i rampljuset.!!!
Godnatt alla, nu är klockan över midnatt igen och jag har som vanligt svårt att sluta skriva, men nu gör jag det iallafall.
Kram från Gullabritta

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0