datorhaveri !!!! + en liten en dikt..

Oj. ..oj..oj... min dator slutade att fungera, min livlina..... min lyssnare....min jobbarkompis.....det blev nästan...
på snudd....lite panikkänslor.....herregud...hur skulle jag klara mig ?? 
Tänk vad snabbt man kan bli beroende av  olika saker i livet.......men nu har jag varit iväg hos 3G  service och fixat iordning den igen....så nu är det lugnt.
Ikväll ska jag iväg till Spenshult på vattengympa..... i 34 gradigt underbart varmt o gott vatten.................... det är som balsam för dom gamla trötta o knakiga lederna....då känner man sig som ung på nytt......och lätt som en fjäder....det är inte klokt ....så smal och smärt man plötsligt upplever sig  vara......... när man virvlar fram som en delfin i bassängen....

 Jag är så himla tacksam för att jag   har blivit den  jag är......det brukar ju heta att man ska tycka om sig själv.....för att kunna ge av själv och tycka om andra...och det är ju helt fantastiskt.....att jag faktiskt gör det idag...... det är en lång väg att ta sig dit...men med mycket styrka och jävlar anamma....så klarar man det.

........fast jag måste ju samtidigt erkänna.....att det behövs inte så särskilt mycket elakheter.....för att jag ska dala ner igen.....till mitt dåliga självförtroende och min dåliga självkänsla.......det räcker med att någon är medvetet elak.....det är det värsta jag vet.......meeeeeeeen , gissa vad det positiva är.. ???   ..jooooooo  .... jag  klättrar upp hyfsat snabbt igen.....och då talar jag om vad jag tycker, då skräder jag inte orden....och då är det nog inte alltid ....att jag är så snäll tillbaka   ....kanske..??..

Jag tittar mig i spegeln då och då......och faktiskt gillar det jag ser idag......och då ska ni veta......jag är ingen trådsmal....vacker......eller särskilt tjusig  kvinna på något sätt...bara en helt vanlig .....tuff..... glad....och nöjd 60-åring...
som med lite smink....fräck i håret....och lite fräsiga kläder.....duger alldeles utmärkt.
Jag är också så himla tacksam mot livet......jag har visserligen mått ganska dåligt emellanåt....men varken jag eller någon i min familj har drabbats av sjukdom som inte har gått att åtgärda.....vi har fått vara hyfsat friska under våra liv...
så jag har mycket att vara tacksam för och glädja mig åt....och det gör jag.
Nu ska jag skriva ner en dikt....som jag skrev för 10 år sedan...när jag satt på ett hotellrum i London och inte kunde sova
det var när tankarna om livet flöt upp till ytan....här kommer den...håll till godo.

Mänskligt perspektiv

Tänk att vi föds ..med två händer
 får göra med vad vi vill
att också bli skapt med två fötter
som trampar den stig...vi manar dom till
 Att få uppleva årstidens växlingar...få se en blomma slå ut
att känna doften av regnvåtmark..
att uppleva allt på vår vackra planet..
är det inte en otrolighet ??

'Att höra fågelsång...en morgon om våren
stanna upp i stunder ..av stillhet och lycka
att ha förmågan att läka såren..
att ha frihet ..att tänka och tycka..
att ta lärdom av andra som upplevt och vet...
är det inte en otrolighet  ??

få känna gemenskap och glädje med andra..
få vara den man själv är....
att tillsammans in i framtiden vandra...
och känna att kraften  och tron...på det goda bär..
Gläds åt att  få vara människa...här...nu...och i evighet..
för det... mina vänner ...är en stor gåva....
Ja, det är rent av en otrolighet !!! 


Ha en trevlig och avkopplande kväll....kramar från Gullabritta

Kommentarer
Postat av: Helen

Hej Gull-Britt.

Du är en otrolig människa på att skriva.Jätteduktig.

Jag har nu läst din blogg med intresse.Det lilla jag känner dig verkar du vara en mycket positiv tjej trots allt elände du varit med om. Vi hörs.

Kram från Lundentjejen Helen

2009-02-03 @ 19:06:06
URL: http://gullabrittasarkiv.blogg.se/
Postat av: Dagmar

En otroligt underbar dikt Gullabritta...Kram

2009-02-04 @ 16:53:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0