Bara några ord om mitt innehållsrika liv - innan John Blund tar över !!

Klockan är över 23 och ikväll känner jag mig alldeles övertrött. Det är inte riktigt likt mig,  för jag brukar vara en kvällsmänniska, men desto tröttare på morgonen.
 Det är så skönt nu, när jag inte har några tider  direkt att passa , när jag kan styra mina dagar i stort sett  som jag vill,
så bra har jag aldrig haft det någon gång under mitt liv, så jag kan lova er att jag njuter..
Jag har alltid varit en arbetande människa som har gillat mitt jobb. Jag har ägnat mig åt en hel del under åren som gått.
Jag var ju ung när jag flyttade hit till landet och skaffade  en egen familj.
Jag gick 9 år grundskola i Göteborg och gick ut med bra betyg, det var en målsättning som jag hade i livet, att sköta skolarbetet för att eventuellt i en framtid, ha betyg som jag kunde ha nytta av, men att sedan läsa vidare på gymnasium direkt efter grundskolan i Göteborg, , det var ju inte att tänka på,  för min del. 
Det var ju inte då,  som det är nu för tiden, att i stort sett alla , ska eller kan fortsätta studera, för mig gällde det  bara att överleva. Jag hade ingen som kunde sponsra mig ekonomiskt, så jag hade helt enkelt inte råd och ingen som pushade på mig heller, för den delen. 
Jag arbetade på flera olika ställen, där det fanns behov. Det var som expedit i en frukt och godisaffär, Addes frukt på Södra Vägen, där hade jag redan börjat arbeta extra på kvällar och helger när jag fortfarande gick i skolan., det var roligt och jag träffade mycket trevligt folk och ...det är ju preskiberat nu, ...eller ???? så provsmakade jag nog allt godis som fanns på hyllorna....det ingick ju inte precis i mina arbetsuppgifter, men jag tog mig faktiskt den friheten och så smakade det ju inte heller fy skam precis.. Jag hade fem kronor i timman, för mig var det  rena rikedomen och det första jag köpte när jag fått första lönen, det var en blå fräck jeansdress och en tuff rutig skjorta till det, så fin hade jag nog aldrig varit och så himla stolt , att ha tjänat ihop till kläderna alldeles själv, det var stort.
När jag inte var i Addes och jobbade så var jag på Kanolds chokladfabrik och svetsade jultomtar.
Har ni gjort det nån gång ? Det kom halva chokladtomtar på ett band, så tog man en halva i varje hand och tryckte dom mot en värmeplatta, så chokladen smälte och så tryckte man ihop dom och vips så var det en hel tomte, vi provsmakade lite där också, men det var tillåtet, man blev faktiskt rätt fort trött på att äta chokladtomtar, så det blev inga stora svinn för Kanold, inte  beroende av mig  iallafall. Jobbade också på SKF och nåt bageri innan jag styrde kosan till Småland , där jag fortfarande bor kvar.Den historian ska jag fortsätta att berätta om och det är inte gjort i en handvändning.
Så fortsättning på den här berättelsen  fortsätter  imorgon , för nu stupar jag i säng.
Goooooooodnatt.  från  Gullabritta
.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0